Syllabus
Naslov predmeta: |
Suvremene metode učenja |
Opis izbornog predmeta: (postojeći ili novi) |
Postojeći
|
Broj sati: (maksimalno 10-15) |
Ukupno 24 sati: 8 sati predavanja, 6 sati vježbi i 10 sata seminara. |
Godina studija / Semestar:
|
prva godina |
Voditelj predmeta: |
Prof. dr. sc. Mladen Mimica |
Suradnici: |
— |
Okvirni sadržaj predmeta: |
Upoznavanje s novim nastavnim metodama koje se temelje na konstruktivističkom učenju, pri čemu studenti sami aktivno grade znanje za sebe, a ne prihvaćaju znanje pasivno. Studenti uče kako učiti i pronalaze, ocjenjuju i iskorištavaju informacije samostalno, što ih osposobljava za doživotno učenje. |
Opće i specifične kompetencije predmeta: |
Opće: primjena suvremenih nastavnih metoda u medicinskoj edukaciji. Specifične: utvrđivanje predznanja brainstorming sesijom. Preuzimanje znanja drugih studenata u diskusiji potkrijepljenom argumentima. Usvajanje kritičkog razmišljanja. Učenje skeptičnosti u odnosu na dominantan stav. Sagledavanje vlastitih grješaka kao mogućnost učenja. Stvaranje multiplih hipoteza koje sugeriraju moguća rješenja. Učenje kao kontekstualni proces – najefikasnije je onda kada studenti uče u kontekstu u kome će znanje biti uporabljeno, što objašnjava uspjeh problemski orijentiranog učenja. |
Naslov i sadržaj nastavnih jedinica: (ukratko navesti sadržaj pojedine nastavne jedinice) |
P: Upoznavanje s novim nastavnim metodama. PBL kao dominantan trend u medicinskoj edukaciji. Upoznavanje s metodom Akademske kontroverze i izlaganja različitih stavova uz argumentiranu diskusiju. Dvije skupine studenta će dobiti zadatak zastupanja različitih stavova iste seminarske teme što će prikazati ostalim studentima i prisutnom nastavniku. Peyton metoda u četiri koraka. Praktični ispit OSCE (Objective Structured Clinical Examination). V. Vježbe rađene po Peyton metodi u četiri koraka. (nemedicinske i nemedicinske). S: Analiza problemskog zadatka.Brainstorming sesija. Metoda akademske kontroverze. Postavljanje pitanja u metodi akademske kontroverze. Simuliranje praktičnog ispita po OSCE sustavu: |
Način provjere znanja: |
Rješenje jednog problemskog zadatka. Pisanje problemskog zadatka. |
Jezik poduke, mogućnost predavanja na drugim jezicima: |
Hrvatski, moguće održavanje nastave i na engleskom jeziku. |
Preporučena literatura: |
Mimica M. Suvremene metode učenja – Načela i primjeri. Sveučilište u Mostaru, 2009. ISBN 978-9958-690-59-4. Rašić S, Aganović D, Hadžović-Džuvo A, Kapur E, Rakanović-Todić M, Radnić D. Savremene metode učenja i provjere znanja. Medicinski fakultet Sarajevo, 2005.
|
Dopunska literatura: |
Dolmans D et al. Problem-based learning. Future challenges for educational practice and research. Medical Education (2005) 39: 739-741. Baron, J.. Reflective thinking as a goal of education. Intelligence, (1981) 5: 291-309. Wood D. ABC of learning and teaching in medicine: Problem based learning. BMJ (2003) 2: 326-330. |
Način praćenja kvalitete i uspješnost izvedbe predmeta/modula: |
Analiza kvalitete nastave od strane studenata i nastavnika, praćenje uspješnosti studenata tijekom seminara i prolaznosti pri završnoj provjeri znanja, izvješća povjerenstva za kontrolu provedbe nastave, izvaninstitucijska (eksterna) evaluacija. |
Minimalni / maksimalni broj studenata |
6/20. |
Suvremene metode učenjA
(izvedbeni program – satnica)
Dan |
Sat |
Tema |
Oblik nastave |
Nastavnik |
24..6. 2019. |
8.30-10.00 |
Upoznavanje s novim nastavnim metodama. PBL kao dominantan trend u medicinskoj edukaciji. |
P 1 |
Prof dr sc Mladen Mimica |
10.30-12.00 |
Upoznavanje s metodom Akademske kontroverze i izlaganja različitih stavova uz argumentiranu diskusiju. |
P 2 |
Prof dr sc Mladen Mimica |
|
12.15-13.45 |
Dvije skupine studenta će dobiti zadatak zastupanja različitih stavova iste seminarske teme što će prikazati ostalim studentima i prisutnom nastavniku. |
V1 |
Prof dr sc Mladen Mimica |
|
25.6.
|
8.30-10.00 |
Upoznavanje Peyton metode u četiri koraka. |
P3 |
Prof dr sc Mladen Mimica |
10.30-12.00 |
Vježbe rađene po Peyton metoda u četiri koraka (nemedicinske). |
V2 |
Prof dr sc Mladen Mimica |
|
12.15-13.45 |
Vježbe rađene po Peyton metoda u četiri koraka (medicinske). |
V 3 |
Prof dr sc Mladen Mimica |
|
26.6.
|
8.30-10.00 |
Metoda akademske kontroverze. |
P4 |
Prof dr sc Mladen Mimica |
10.30-12.00 |
Postavljanje pitanja u metodi akademske kontroverze. |
S1 |
Prof dr sc Mladen Mimica |
|
12.15-13.45 |
Simuliranje metode akademske kontroverze |
S2 |
Prof dr sc Mladen Mimica |
Objašnjenje satnice: seminare studenti rade u skupinama, za vrijeme i nakon nastave.
Cilj nastave:
Cilj nastave je upoznavanje s novim nastavnim metodama koje se temelje na konstruktivističkom učenju, pri čemu studenti sami aktivno grade znanje za sebe, a ne prihvaćaju znanje pasivno. Studenti uče kako učiti i pronalaze, ocjenjuju i iskorištavaju informacije samostalno, što ih osposobljava za doživotno učenje.
Kompetencije koje se stječu nakon završene nastave su:
Opće: primjena suvremenih nastavnih metoda u medicinskoj edukaciji.
Specifične: utvrđivanje predznanja brainstorming sesijom. Preuzimanje znanja drugih studenata u diskusiji potkrijepljenom argumentima. Usvajanje kritičkog razmišljanja. Učenje skeptičnosti u odnosu na dominantan stav. Sagledavanje vlastitih grješaka kao mogućnost učenja. Stvaranje multiplih hipoteza koje sugeriraju moguća rješenja. Učenje kao kontekstualni proces – najefikasnije je onda kada studenti uče u kontekstu u kome će znanje biti uporabljeno, što objašnjava uspjeh problemski orijentiranog učenja.
Satnica predmeta:
Predavanja |
8 |
Vježbe |
6 |
Seminari |
10 |
Literatura: Mimica M. Suvremene metode učenja – Načela i primjeri. Sveučilište u Mostaru, 2009. ISBN 978-9958-690-59-4.
Voditelj predmeta: Prof dr sc Mladen Mimica