IZVEDBENI PLAN I PROGRAM NASTAVE IZ PREDMETA POMORSKA, PODVODNA I HIPERBARIČNA MEDICINA (izborni) – VI. god. Mostar – akademska godina 2014./2015. (15. – 19. 06. 2015.)
Ukupno 30 sati (Predavanja – P = 16; Seminari – S = 10; Vježbe – V = 4)
|
Ponedjeljak |
Utorak |
Srijeda |
Četvrtak |
Petak |
Ukupno |
Predavanja |
6 |
4 |
4 |
2 |
– |
16 |
Seminari |
– |
2 |
2 |
4 |
2 |
10 |
Vježbe |
– |
– |
2 |
2 |
– |
4 |
Ukupno |
6 |
6 |
8 |
8 |
2 |
30 |
Skupine: P, S, V – svi zajedno
Nastavnik 1. Prof. dr. sc. Nadan M. Petri (predavanja, seminari, vježbe)
Datum/dan |
Sat |
Tema |
Skupina |
Nastavnik |
15.06.2015 ponedjeljak |
08:15-09:00 |
P1: Uvod u medicinu pomorstva |
Svi |
1 |
09:15-10:00 |
P2: Brod kao životni i radni okoliš |
Svi |
1 |
|
10:15-11:00 |
P3: Brodolom |
Svi |
1 |
|
11:15-12:00 |
P4: Brodska psihologija |
Svi |
1 |
|
stanka za ručak i odmor |
||||
13:00-13:45 |
P5: Higijenski problemi u lukama |
Svi |
1 |
|
14:00-14:45 |
P6: Hitna stanja u uvjetima plovidbe i smrt na moru |
Svi |
1 |
|
16.06.2015 utorak |
08:15-09:00 |
P7: Uvod u medicinu ronjenja |
Svi |
1 |
09:15-10:00 |
P8: Dekompresijska bolest |
Svi |
1 |
|
10:15-11:00 |
P9: Barotraume u ronjenju |
Svi |
1 |
|
11:15-12:00 |
P10: Ronjenje na dah |
|
|
|
stanka za ručak i odmor |
||||
13:00-13:45 |
S1: Pomorci i bolesti ovisnosti te spolno prenosive bolesti |
Svi |
1 |
|
14:00-14:45 |
S2: Žene i djeca u plovidbi |
Svi |
1 |
|
17.06.2015 srijeda |
08:15-09:00 |
P11: Otrovni-opasni plinovi u ronjenju |
Svi |
1 |
09:15-10:00 |
P12: Uvod u hiperbaričnu medicinu |
Svi |
1 |
|
10:15-11:00 |
P13: Indikacijska područja za HBOT |
Svi |
1 |
|
11:15-12:00 |
P14: Doziranje visokotlačnog kisika |
|
|
|
stanka za ručak i odmor |
||||
13:00-13:45 |
S3: Istraga ronilačkih smrti |
Svi |
1 |
|
14:00-14:45 |
S4: Djeca, žene i stariji u ronjenju |
Svi |
1 |
|
17:00-19:00 |
V1-2: Pokazne vježbe s roniocima |
Svi |
1 |
|
18.06.2015 četvrtak |
08:15-09:00 |
P15: Dijabetičko stopalo i HBOT |
Svi |
1 |
09:15-10:00 |
P16: Urgentne indikacije za HBOT |
Svi |
1 |
|
10:15-11:00 |
S5: HBOT u pedijatriji |
Svi |
1 |
|
11:15-12:00 |
S6: HBOT u liječenju ratnih ozljeda |
Svi |
1 |
|
stanka za ručak i odmor |
||||
13:00-13:45 |
S7: HBOT u gastroenterologiji |
Svi |
1 |
|
14:00-14:45 |
S8: HBOT i bolesti krvnih žila |
Svi |
1 |
|
17:00-19:00 |
V3-4: Pokazne vježbe s roniocima |
Svi |
1 |
|
19.06.2015 petak |
09:00-09:45 |
S9: HBOT u traumatologiji i ortopediji |
Svi |
1 |
10:00-10:45 |
S10: Treba li Mostaru barokomora? |
Svi |
1 |
|
11:15-12:00 |
Test i objava rezultata |
Svi |
1 |
LITERATURA:
1.Preporučenaliteratura:
Weaver L, ur. Hyperbaric oxygen therapy indications, 14. izd. Undersea and Hyperbaric
Medical Society. Best Publishing, 2014.
2.Dopunska literatura:
Odabrani tematski članci s interneta; po nahođenju polaznika
PROVOĐENJE ISPITA:
Test s pitanjima s više mogućih odgovora (MCQs)
ISPITNI ROKOVI:
Zadnjeg dana nastave ili u dogovoru sa studentima
VODITELJ KOLEGIJA
Prof. dr. sc. Nadan M. Petri, dr. med.
Naziv predmeta |
Izborni predmet: Pomorska, podvodna i hiperbarična medicina |
||
Kod |
|
||
Vrsta |
Klinički/Javno-zdravstveni |
||
Razina |
Temeljna |
||
Godina |
VI |
Semestar |
XII |
ECTS (uz odgovarajuće obrazloženje) |
1,5 |
||
Nastavnik |
Prof. dr. sc. Nadan M. Petri |
||
Kompetencije koje se stječu |
Nakon uspješnog pohađanja kolegija, polaznici će biti u stanju razumjeti značaj medicine pomorstva, načela zaštite zdravlja pomoraca i svih djelatnika pri tzv. pomorskoj industriji, zdravstvene kriterije selekcije pomoraca, opasnosti, načine pružanja pomoći i preventivno-medicinske mjere. Također, upoznat će se sa specifičnim uvjetima rada ronilaca, s načelima zaštite njihova zdravlja te mjerama njihove zdravstvene selekcije i žurne medicinske pomoći. Razumjet će mehanizme djelovanja HBOT koji hipoksiju korigiraju brzo i “raskošno”, pri čemu je primjena metode često ona koja spašava život (life-saving) ili ud (limb-saving), ali i neku funkciju (vision–saving; hearing-saving). Usvojit će model razmišljanja po kojem je HBOT prepoznatljiva kao glavna ili pak važna adjuvantna metoda liječenja u klinici, u odabranim slučajevima, pogotovo u kirurškim granama. |
||
Preduvjeti za upis |
Završena V. godine studija medicine |
||
Sadržaj |
Znanja, vještine i sposobnost kritičkog razmišljanja u svezi s odabranim povijesnim, teorijskim, preventivno-medicinskim, terapijskim i eksperimentalnim sadržajima rada u medicini pomorstva, medicini ronjenja i hiperbaričnoj medicini (oksigenaciji). Razrađen sadržaj: kao Plan i program. |
||
Preporučena literatura |
Weaver L, ur. Hyperbaric oxygen therapy indications, 14. izd. Undersea and Hyperbaric Medical Society. Best Publishing, 2014. |
||
Dopunska literatura |
Odabrani tematski članci s interneta; po nahođenju polaznika |
||
Oblici provođenja nastave |
16 sati predavanja, 10 sati seminara, 4 sata vježbi: ukupno 30 sati |
||
Način provjere znanja i polaganja ispita |
Test ispit s 30 pitanja s više mogućih odgovora (I. razina interpretacije) |
||
Jezik poduke i mogućnosti praćenja na drugim jezicima |
Hrvatski (moguće održavanje nastave i na engleskome jeziku) |
||
Način praćenja kvalitete i uspješnosti izvedbe svakog predmeta i /ili modula |
Anonimna inventarizacija znanja i informacija o HBOT u skupini polaznika prije početka kolegija (“prethodni test”) s ciljem usporedbe sa znanjem i sposobnostima stečenim nakon kolegija. Zajedničko rješavanje MCQ test od 5 pitanja nakon svakog predavanja, odgovori kroz kratku raspravu; evaluacija povratnih informacija, upućivanje na literaturu. Završna anonimna evaluacija kolegija o njegovoj: smislenosti, sadržaju, |
vrijednosti, uporabljivosti i kliničkom značaju.
Evaluacija nastavnika (teorijsko i praktično poznavanje teme, jasnoća i način izražavanja, književni jezik, održavanje budnosti, kvaliteta prezentacija i hand-outs-a, interakcija s polaznicima, poticanje učenja). Završni test: MCQ, a po potrebi i usmeni dio. Analiza pitanja koja su izazivala poteškoće pri rješavanju.
Usporedba završnog uspjeha s rezultatima prethodnog testa.
Objava sveukupnih rezultata na prikladan način (web, oglasna ploča).- Izvješća Povjerenstva za kontrolu provedbe nastave,
Izvaninstitucijska evaluacija (posjet timova za kontrolu kvalitete Nacionalne agencije za kontrolu kvalitete, uključenje u TEEP).