Naziv kolegija |
Pedijatrija |
Kod kolegija |
|
||||||||||
Studijski program Ciklus |
Integrirani sveučilišni studij, medicina |
Godina Studija |
VI |
||||||||||
ECTS vrijednost boda: |
11 |
Semestar |
XI |
Broj sati po semestru (p+v+s) |
200 (50+60+90) |
||||||||
Status kolegija: |
obavezni |
Preduvjeti: |
Položeni svi ispiti pete godine |
Usporedni uvjeti: |
|
||||||||
Pristup kolegiju: |
Studenti 6.godine studija |
Vrijeme održavanja nastave: |
Prema rasporedu |
||||||||||
Nositelj kolegija/nastavnik: |
Izv.prof.dr.sc.Darinka Šumanović-Glamuzina,dr.med. |
||||||||||||
Kontakt sati/konzultacije: |
Srijeda 8,30 ili po dogovoru |
||||||||||||
E-mail adresa i broj telefona: |
dara.glamuzina@tel.net.ba |
||||||||||||
Asistent |
|
||||||||||||
Kontakt sati/konzultacije: |
|
||||||||||||
E-mail adresa i broj telefona |
|
||||||||||||
Ciljevi kolegija:
|
Ciljevi ovog kolegija su: osposobiti studenta da na temelju poznavanja Etiopatogeneze bolesti i praktičnih vještina mogu prepoznati i liječiti te prevenirati bolesna stanja u dječjoj dobi te provoditi rehabilitaciju oštećenih funkcija |
||||||||||||
Ishodi učenja (opće i specifične kompetencije):
|
Opći ishodi:Teoretskim i praktičnim oblicima nastave studentu se omogućuje stjecanje znanja, vještina, navika i stavova kojima se osposobljava za rad u primarnoj zdravstvenoj zaštiti.
Specifični ishodi: Student je osposobljen uzeti anamnezu, pregledati pacijenta te naznačiti osnove terapije bolesnog djeteta; Sposoban je prepoznati i poremećene psihosocijalne uvjete u kojima dolazi do bolesti djeteta te započeti multidisciplinarni postupak
|
||||||||||||
Sadržaj silabusa/izvedbenog plana (ukratko):
|
Nastava predmeta pedijatrija sastoji se od 200 šk.sati u kojima se obrađuje 10 nastavnih cjelinina kroz predavanja, vježbe i seminare i to: socijalna medicina, neonatologija, imunologija i hematologija, nefrologija, kardiologija, pulmologija,endokrinologija, gastroenterologija, genetika, neurologija, dječja ortopedija i hitna stanja |
||||||||||||
Način izvođenja nastave (označiti masnim tiskom) |
Predavanja |
Vježbe |
Seminari |
Samostalni zadaci
|
|||||||||
Konzultacije |
Mentorski rad |
Terenska nastava |
Ostalo |
||||||||||
Napomene:Nastava iz svake cjeline započinje jutarnjim vježbama koje uvedu studenta u praktični aspekt prepoznavanja i liječenja određeni bolesti dječje patologije. U jutarnjim sestrinskim vježbama izvode samostalno jednostavne dijagnostičke procedure. U vježbama sa asistentima uz praktični rad imaju svakodnevne provjere prethodno stečenog znanja kao i vježbanje pristupa pacijentu i njegovoj terapiji. Na seminarima se radi interaktivno, sve grupe imaju priliku pripremiti tekuću programiranu kazuistiku i uvježbavati proces diferencijalne disgnostike.Radni dan završava blokom predavanja iz programirane cjeline.
|
|||||||||||||
Studentske obveze |
Pohađanje jutarnjih vježbi prvo sa sestrama a kasnije s mentorima. Pohađanje predavanja oi seminara. Uraditi barem jedan seminarski rad ili biti dio seminarskog kružoka. |
||||||||||||
Praćenje i ocjenjivanje studenta (označiti masnim tiskom) |
Pohađanje nastave |
Aktivnosti u nastavi |
Seminarski rad |
Praktični rad |
|||||||||
Usmeni ispit |
Pismeni ispit
|
Kontinuirana provjera znanja |
Esej |
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava prijenosa bodova (Primjer) |
|||||||||||||
OBVEZE STUDENTA |
SATI (PROCJENA) |
UDIO U ECTS-u |
UDIO U OCJENI |
||||||||||
Pohađanje nastave i angažiranost na nastavi |
|
|
|
||||||||||
Seminarski rad |
|
|
|
||||||||||
Kolokvij (2) ili Pismeni ispit |
|
|
|
||||||||||
Usmeni ispit |
|
|
|
||||||||||
Dodatna pojašnjenja:Ispit iz predmeta je pismeni, praktični i usmeni Pismeni test sastoji se od 40 pitanja tzv. Problemskog ili kazuističkog stila gdje student odabire najtočniji od pet ponuđenih odgovora. Budući ima ponegdje više točnih, a student izabire najtočniji odgovor, ovaj način ispitivanja traži precizno poznavanje materije. Test je 40% ocjene. Na praktičnom ispitu student kod asistenta polaže poznavanje praktičnih aspekata prepoznavanja i liječenja djece. Dobiva jednog pacijenta a nekoliko aspekata pri tomu je važno : anamneza,fizikalni status, diferencijalna dijagnoza, analiza laboratorijskih i ostalih pretraga. Udio u ukupnoj ocjeni je oko 10%. Usmeni ispit se sastoji od pet pitanja koja student izvlači sam od stotinu propisanih nastavnim programom i vezanim za udžbenik D.Mardešića „Pedijatrija“., a datih na web stranicama katedre. Student mora znati odgovore na sva pitanja, a na ocjenu utječe kvaliteta odgovora, tj. Poznavanje patofizioloških procesa, dif.dijagnoze i interpretacija nalaza. U ukupnoj ocjeni sudjeluje s 50%. Prema Pravilniku o studiranju konačna se ocjena dobiva na sljedeći način: A = 91-100% 5 (izvrstan) B = 79 to 90% 4 (vrlo dobar) C = 67 to 78% 3 (dobar) D = 55 to 66% 2 (dovoljan) F = 0 to 54% 1 (nedovoljan) |
|||||||||||||
Obvezna literatura: |
D. Mardešić i sur: Pedijatrija, Školskaknjiga, Zagreb, 2003. M. Boranić: Zbirkazadatakaizpedijatrije – Priručnikzapripremanjeispita i provjeruznanja, Školskaknjiga, Zagreb 2004. |
||||||||||||
Dopunska literatura: |
Lj. Zergollern-Čupak: Pedijatra, IK Naprijed, Zagreb 1994.
|
||||||||||||
Dodatne informacije o kolegiju |
|||||||||||||
PRILOG: Kalendar nastave
Broj nastavne jedinice |
TEME I LITERATURA
|
I. |
Naslov: Socijalna pedijatrija |
Kratki opis: Morbiditet i mortalitet djece, pokazatelji zdravstvenog stanja,prava djece u okviru društva, dječja psihologija |
|
Literatura: obavezna i dopunska |
|
II. |
Naslov: Novorođenče |
Kratki opis: fiziološki aspekti prilagodbe, patološka stanja, procjena vitalnosti, procjena dobi, refleksi |
|
Literatura: obavezna i dopunska |
|
III. |
Naslov: Hematoonkologija dječje dobi |
Kratki opis: Razvoj i funkcije krvotvornog i imunosustava; anemije,leukemije, solidni tumori, poremećaji hemostaze, imunodeficijencije, interpretacija lab.nalaza |
|
Literatura: obavezna i dopunska |
|
IV. |
Naslov: Endokrinologija dječje dobi |
Kratki opis: Dijabetes mellitus I i II, bolesti štitne žlijezde, hipofiza,nadbubrežna žlijezda, spolne žlijezde, osnovni principi terapije elektrolitske i acidobazne neravnoteže |
|
Literatura: obavezna i dopunska |
|
V. |
Naslov: Nefrologija dječje dobi |
Kratki opis: Specifične bolesti bubrega novorođenčeta, infekcija urotrakta, anomalije urotrakta, glomerulske nefopatije,noćno mokrenje u djece, tubulopatije, rahitis |
|
Literatura:obavezna i dopunska |
|
VI. |
Naslov: Gastroenterologija |
Kratki opis: Prirodna i umjetna prehrana dojenčeta, prehrana predškolskog i školskog djeteta, parenteralna prehrana, akutne i kronične bolesti probavnog trakta, bolesti jetre u djece |
|
Literatura:obavezna i dopunska |
|
VII. |
Naslov: Neurologija dječje dobi |
Kratki opis: Cerebralni napadi i epilepsije, anomalije CŽS, tumori mozga, degenerativne bolesti mozda,krvarenja , ishemije i kraniocerebralne ozljede, bolesti kralješničke moždine,upale SŽS, dijagnostičke procedure, neurokutani sindrom; |
|
Literatura: obavezna i dopunska |
|
VIII. |
Naslov: Genetika |
Kratki opis: Nasljedno i stečeno u razvoju,osnove humane genetike,prenatalna oštećenja ploda, antenatalna i postnatalna dijagnoza,kromosomske bolesti, metaboličke bolesti, odabrana kazuistika |
|
Literatura: obavezna i dopunska |
|
IX. |
Naslov: Dječja pulmologija |
Kratki opis: Akutne infekcije gornjeg dišnog trakta,Pneumonije, tuberkuloza, cistična fibroza, bronhiolitis, opstruktivni bronhitis,alergijske bolesti dišnog trakta, malformacije, strano tijelo |
|
Literatura:obavezna i dopunska |
|
X. |
Naslov: Kardiologija dječje dobi |
Kratki opis: Dijagnostičke metode,osobitosti KVS u djece, šumovi na srcu,prirođene srčane mane, miokarditisi, poremećaji srčanog ritma, reumatska vrućica, Kawasakijeva bolest, kolagenoze, arterijska hipertenzija, cirkulacijski šok |
|
Literatura:obavezna i dopunska |
|
XI. |
|
|
|
|
|
XI. |
|
|
|
|
|
XII. |
|
|
|
|
|
XIII. |
|
Kratki opis: |
|
Literatura: |
|
XIV. |
Naslov: |
Kratki opis: |
|
Literatura: |
|
XV. |
Naslov: |
Kratki opis: |
|
Literatura: |