Naziv kolegija |
Medicinska psihologija
|
Kod kolegija |
|
||||||||||
Studijski program Ciklus |
Integrirani sveučilišni studij, medicina
|
Godina Studija |
2 |
||||||||||
ECTS vrijednost boda: |
3,5 |
Semestar |
IV |
Broj sati po semestru (p+v+s) |
45 (15+15+15) |
||||||||
Status kolegija: |
obvezan |
Preduvjeti: |
Položeni ispiti prve godine |
Usporedni uvjeti: |
|
||||||||
Pristup kolegiju: |
Studenti druge godine studija medicine |
Vrijeme održavanja nastave: |
Prema rasporedu |
||||||||||
Nositelj kolegija/nastavnik: |
Prof.dr.sc. Dragan Babić, dr.med. |
||||||||||||
Kontakt sati/konzultacije: |
|
||||||||||||
E-mail adresa i broj telefona: |
dragan.babic@tel.net.ba |
||||||||||||
Asistent |
Mr.sc. Marko Pavlović, dr.med., mr.sc. Ruža Milićević, dr.med., mr.sc. Martina Krešić, dr.med., mr. psihologije Iva Čolak |
||||||||||||
Kontakt sati/konzultacije: |
|
||||||||||||
E-mail adresa i broj telefona |
|
||||||||||||
Ciljevi kolegija:
|
Ciljevi ovog kolegija su: Naučiti studente o osnovnim psihološkim značajkama zdravlja i bolesti. |
||||||||||||
Ishodi učenja (opće i specifične kompetencije):
|
Opći ishodi: Znati planirati samostalno učenje kroz studij na način kritičkog i samokritičkog propitivanja znanstvenih istina Demonstrirati posjedovanje osobnih kvaliteta ličnosti (rad u timu i osobni doprinos, zainteresiranost, aktivno slušanje i izgradnja pozitivnih odnosa s članovima grupe) Specifični ishodi: Student treba naučiti znati i razumijevati temelje medicinske psihologije, ličnost i njenu strukturu, obrambene i mentalne mehanizme, odnos pojedinca i okoline, odnos liječnika i bolesnika te bolesnika i liječnika, reakciju bolesnika na bolest, načine suočavanja sa stresom, procese u grupnom radu. Ishodi će se vrjednovati kontinuiranom provjerom znanja, aktivnim oblicima učenja tijekom predavanja i održavanja seminara, te na završnom ispitu. |
||||||||||||
Sadržaj silabusa/izvedbenog plana (ukratko):
|
Nastava se sastoji od predavanja, seminara i vježbi. Nakon svakog predavanja studenti imaju priliku naučeno gradivo kritički razmotriti na seminarima te primijeniti praktično na vježbama. |
||||||||||||
Način izvođenja nastave (označiti masnim tiskom) |
Predavanja |
Vježbe |
Seminari |
Samostalni zadaci
|
|||||||||
Konzultacije |
Mentorski rad |
Terenska nastava |
Ostalo |
||||||||||
Napomene: |
|||||||||||||
Studentske obveze |
Studenti su obvezni nazočiti nastavi, dopušteno je izostati s 20% nastave. |
||||||||||||
Praćenje i ocjenjivanje studenta (označiti masnim tiskom) |
Pohađanje nastave |
Aktivnosti u nastavi |
Seminarski rad |
Praktični rad |
|||||||||
Usmeni ispit |
Pismeni ispit
|
Kontinuirana provjera znanja |
Esej |
||||||||||
|
|
|
|
||||||||||
Detaljan prikaz ocjenjivanja unutar Europskoga sustava prijenosa bodova (Primjer) |
|||||||||||||
OBVEZE STUDENTA |
SATI (PROCJENA) |
UDIO U ECTS-u |
UDIO U OCJENI |
||||||||||
Pohađanje nastave i angažiranost na nastavi |
45 |
0,5 |
15% |
||||||||||
Seminarski rad |
30 |
0,5 |
15% |
||||||||||
Kolokvij (2) ili Pismeni ispit |
50 |
1,5 |
40% |
||||||||||
Usmeni ispit |
30 |
1 |
30% |
||||||||||
Dodatna pojašnjenja: Prema Pravilniku o studiranju konačna se ocjena dobiva na sljedeći način: A = 91-100% 5 (izvrstan) B = 79 to 90% 4 (vrlo dobar) C = 67 to 78% 3 (dobar) D = 55 to 66% 2 (dovoljan) F = 0 to 54% 1 (nedovoljan) |
|||||||||||||
Obvezna literatura: |
Blažević D i sur. Medicinska psihologija, JUMENA Zagreb, 1989. Klain E i sur. Psihološka medicina; GOLDEN M, Zagreb, 1999 |
||||||||||||
Dopunska literatura: |
Havelka i sur. Zdravstvena psihologija, NAKLADA SLAP, 1997. Gregurek R, Psihološka medicina; MEDINSKA NAKLADA Zagreb, 2011. Babić D i sur. Slajdovi predavanja (pomoćna literatura) |
||||||||||||
Dodatne informacije o kolegiju |
Studentska anketa Analiza kvalitete nastave od strane studenata i nastavnika Analiza prolaznosti na ispitima Izvješće Ureda za kvalitetu nastave Izvaninstitucijska evaluacija (posjet timova za kontrolu kvalitete) |
||||||||||||
PRILOG: Kalendar nastave
Broj nastavne jedinice |
TEME I LITERATURA
|
I. |
Naslov: Uvod u psihologiju. |
Kratki opis: Medicinska psihologija i psihopatologija. Učenje i način učenja. |
|
Literatura: obvezna i dopunska |
|
II. |
Naslov: Stres i psihosomatika. Psihologija rada. Psihologija boli. Reakcija bolesnika na bolest. |
Kratki opis: |
|
Literatura: obvezna i dopunska |
|
III. |
Naslov: Odnos liječnik-bolesnik. Odnos bolesnik-liječnik.Anksioznost. Agresivnost. Psihodijagnostika. |
Kratki opis: |
|
Literatura: obvezna i dopunska |
|
IV. |
Naslov: Pojedinac i okolina. Etika u psihologiji. Psihosomatika. Razvoj i struktura ličnosti. Psihička trauma. Frustracija. |
Kratki opis: |
|
Literatura:obvezna i dopunska |
|
V. |
Naslov: Jezik i komunikacija. Mentalni mehanizmi.psihološke odrednice starenja. Mehanizmi obrane. Odnos među spolovima. Psihoseksualni razvoj ličnosti. Psihički sustav. Privrženost, gubitak i žalovanje. |
Kratki opis: oralna, analna i falusna faza; id,ego, superego |
|
Literatura: obvezna i dopunska |
|
VI. |
Naslov: Dijete i okolina. Bolesno dijete. |
Kratki opis: |
|
Literatura: obvezna i dopunska |